Co o tym sadzicie bylem u mechanika dowiedzieć się o wymiane rozrządu. i powiedział pasek ok 40 rolka ok 80 i robocizna 80. Ale powiedział że radzi za jednym zamachem wymienić jeszcze pompe wody (koszt ok 100) co o tym sądzicie naciąga mnie czy faktycznie lepiej ją tez wymienić ?? Bo nie mam pojęcia bo usłyszałem od niego wiele mądrych rzeczy co to sie może stac jak jej tez nie wymienie. _________________ New Bravo 1.4 t-jet 150 KM Sport
to jest tak kolego - pompa wody znajduje się pod paskiem rozrządu i żeby ja wyjąć trzeba zdejmować pasek rozrządu dlatego mechanik Ci radzi wymiane jej od zaraz
ale pompa wody to nie jest pasek rozrządu który trzeba wymieniać co jakiś czas, (sprawdzałem specjalnie w książce żeby się upewnić) i nic nie piszą o tym że nalezy wymieniac pompę wody co ileś tam tysięcy kilometrów, co innego płyny filtry itd. ale nie pompa wody
pompa nie jest materiałem eksploatacyjnym takim jak olej, czy pasek rozrządu który jak już mówiłem wymienia się co jakiś czas - książka nic o tym nie mówi i ja w swoim autku tez nie wymieniałem pompy przy wymianie rozrządu chociaz mam 1.6 i tam troche inaczej to wygląda
chyba że koledzy mają inne doświadczenia w tej sprawie
z tego co mi kumpel mówił to gdybym dolewał wody na pompie może powstać kamień i w momencie wlania tak jak sie powinno robić płynu on kamień rozpuszcza i pompa może sie rozszczelnic. Moja bravo cały czas jezdzi na płynach takżę pompa w 98% wydaje mi sie żę jest sprawna. a nie wiem czy jest jakaś inna możliwość żęby pompa padła. Piszcze jeszcze inne swoje poglądy bo teraz zaoszczędze 100 a potem wywale 200 na wymiane _________________ New Bravo 1.4 t-jet 150 KM Sport
A ja coś o tych wymianach wiem.
Wyobraź sobie, że zmieniłeś pasek, a nie wymieniłeś pompy po 60kkm.
Mija 25-30 kkm i... zaczyna cieknąć pompa... Aby ją wymienić, musisz zrzucić pasek.
Teraz pytanie - zakładasz stary, który juz ma na koncie 30kkm, czy nowy?
dlatego niestety w koszt wymiany rozrządu dla spokoju należy dodać pompę wody i płyn chłodniczy.
Sprawdzone w przypadku mojego Kropka. Wymieniony pasek i... Wymieniałem jeszcze raz z pompą... _________________ Kropką siem kulał, teraz już Brava...
Skoro nikt się nie kwapi to ja co wiem napiszę.Całkiem niedawno mój siostrzeniec wymieniał rozrząd w Bravo 1,6.Ceny za robociznę wahają się od 150-400zł w różnych ASO w moim mieście.Ostatecznie zapłacił 400zł za części+robocizna.Do warsztatu w drewnianej szopie auta nie oddawaj.
Rolki INA są OK (montowane w ASO),a co do pasków to zdania są różne-jedni chwalą Gates,a inni Contitech.
Jeśli rozrząd będzie fachowo wymieniony,pasek prawidłowo napięty to każdy te 60 tkm wytrzyma.Dłużej lepiej nie jeździć.Takie jest moje zdanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.